x

Блог
22 22 Червня 22.06.2018
Інструкція: як крок за кроком перейти на ІТ аутсорсинг
управління бізнес процесами, реінжиніринг, IT сервіс

           Спочатку розберемося з поняттям “аутсорсинг”. Аутсорсинг (англ. — зовнішнє, джерело/ресурс) — управління бізнес процесами або виконання деяких функцій сторонньою (зовнішньою) організацією, які необхідні для повноцінного функціонування підприємства і не є профільними. На ІТ аутсорсинг можуть бути передані наступні функції: реінжиніринг ІТ систем, автоматизація бізнесу, ІТ сервіс по обслуговуванню техніки або інше.

           Можна також уявити ситуацію, що системний адміністратор звільнився або захворів і хто ж зможе Вам допомогти з IT сервісом по обслуговуванню комп’ютерної техніки? Або просто Ваш ІТ-фахівець нічого не знає про автоматизацію бізнесу в сфері бухгалтерського обліку та як її провести. Як вчинити в такій ситуації? З чого почати? Пропонуємо Вам використовувати нашу інструкцію:

управління бізнес процесами, реінжиніринг, іт сервіс

      1 Крок. Вибір форми аутсорсингу

         Для початку потрібно визначитись: які саме завдання буде виконувати аутсорсингова компанія (реінжиніринг ІТ систем, автоматизацію бізнесу або ін.). І що зможуть зробити наші штатні фахівці. Залежно від завдань і кількості фінансів можна вибрати такі пропозиції:

  1. Повний пакет ІТ послуг — аутсорсингова компанія займається управлінням бізнес процесів у сфері ІТ і обслуговуванням всіх елементів ІТ інфраструктури. Ця пропозиція стане вигідною для великих підприємств із кількістю 50 і більше співробітників.
  2. Індивідуальний пакет ІТ послуг — де обираються окремі процеси, якими буде займатися зовнішній фахівець. Такий пакет послуг зазвичай обирають невеликі підприємства від 10 осіб.

         Пропонуючи свої послуги з ІТ сервісу, аутсорсингова компанія повинна надавати їх розцінки, тривалість і періодичність.

      2 Крок. Вибір фірми або окремого спеціаліста

          Даний вибір залежить і від розміру Вашої компанії, і від кількості послуг, що Ви хочете отримати. Для отримання повного комплексного пакета ІТ послуг найчастіше вибирають багатофункціональні компанії з підписанням контракту на рік. Якщо ж у Вас невелика фірма, і Ви хочете, наприклад, автоматизувати свої процеси в бухгалтерському обліку, встановивши “1С: Підприємство”, то можете скористатися послугами окремого ІТ фахівця, який допоможе встановити 1С і навчити працювати з нею.

     3 Крок. Розробка умов договору

        Тут потрібно враховувати особливості управління бізнес процесами:

– якими саме процесами повинні керувати запрошені фахівці;

– вжиті заходи при неякісному або несвоєчасному виконанні послуг згідно з договором;

– умови роботи в непередбачених ситуаціях (інноваційний реінжиніринг у сфері ІТ або необхідність у додатковій автоматизації бізнесу);

– гнучкі умови оплати деяких додаткових видів робіт.

    4 Крок. Етап укладання договору

Договір повинен бути чітко сформульованим з описом:

  • переліку ІТ послуг, що надаються;
  • вимог до рівня обслуговування;
  • процесу контролю за якістю послуг;
  • алгоритму розрахунку вартості послуг та умов оплати.

У договорі також можна вказати обов’язковість складання актів виконаних робіт, які або закривають весь договір, або окремі послуги за договором.

    5 Крок. Розробка механізму контролю за процесами

          Якщо Ви підписали договір з аутсорсинговою фірмою, то функції контролю за роботою буде виконувати ІТ директор цієї фірми. З Вашого боку контроль повинен складатися з:

  • перевірки звітності про виконану роботу;
  • обговорення проміжних підсумків роботи;
  • перевірки та допомоги у встановленні взаємозв’язку аутсорсерів зі штатними співробітниками;
  • стеження за фінансовими витратами, необхідними для виконання роботи аутсорсерами.

         Отже, сподіваємось, що наша інструкція допоможе Вам організувати свою співпрацю зі сторонньою організацією. Пам’ятайте, що більшість труднощів зазвичай пов’язані з несумлінним виконанням умов договору або неправильно запланованою роботою.

Повернутися до блогу
Залишити коментар

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Зворотній зв'язок